De Carrousel is een dynamische en kleurrijke basisschool in Gouda.

De Carrousel is een openbare school waar ieder kind, ongeacht geloof of huidskleur, welkom is. Wij bieden een veilige, warme plek voor iedereen. Kinderen voelen zich bij ons gehoord en gezien. De leerlingen gaan met plezier naar school. Ons schoolgebouw is gevestigd in een groene omgeving aan de rand van de Goudse wijk Bloemendaal en Plaswijck.

Jenaplan onderwijs

De Carrousel is een Jenaplanschool; er zijn stamgroepen met kinderen uit twee opvolgende jaargroepen ipv klassen. Binnen de stamgroepen wordt er veel geleerd van elkaar, gespeeld, samen en individueel gewerkt, onderzoek gedaan en gepresenteerd.

Het onderwijs op een Jenaplanschool is gebaseerd op vier basisactiviteiten:

Deze pijlers zorgen voor een structuur waarbinnen aandacht is voor kennisoverdracht én de persoonlijke ontwikkeling van ieder kind.

Meer informatie

Wilt u meer weten over onze basisschool De Carrousel? Neemt u gerust contact op voor een . Wilt u meer weten over alledaagse zaken, download dan onze schoolgids. Vanzelfsprekend kunt u ons ook per mail of telefoon bereiken voor verdere informatie.